Hur sparar du?

Jag har en förkärlek till kontorsmaterial, kanske beror det på att jag är författare. Kanske beror det på att jag gillar att ha ordning på mina papper.

Bild lånad från Vplast.se

Så pärmar, plastfickor och register av olika typer är något som jag är riktigt förtjust i. Användningsområdena är ju oändliga vare sig man är egenföretagare, anställd eller bara gillar att ha ordning på sina papper som privat person. Och jag gillar ju även att det ska vara färgglatt eftersom det boostar kreativiteten. Jag har till exempel ett par pärmar med endast inspirerande tidningsutklipp som jag kan bläddra i när jag behöver en idé till något pysselprojekt.

Jag har gjort varsin pärm till barnen också där jag sparar teckningar, födelsedagskort, dop certifikatet och andra minnes saker så att de kommer att ha en pärm när de blir äldre med saker som kan vara roligt att ha kvar. Och jag kan ju säga att det går åt en hel del plastfickor till dessa pärmar även om jag inte spara varje teckning de gjort.

Det jag dock har börjat fundera på är några stora portfolios där jag kan spara lite större teckningar eftersom de på förskolan har börjat måla på A5 storleks papper och de teckningarna vill jag ju också spara.

Har du många pärmar med saker som du sparat?

1

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

