Ett av mina skrivprojekt.

Som författare har man, eller i alla fall jag många olika skrivprojekt på gång samtidigt. Ett av dessa har jag jobbat med i nästan fyra år. Men det har legat på is ett bra tag. Men jag känner att det kanske är dags att ta fram filen i datorn och faktiskt ta och reda upp det som gjort att jag lagt ifrån mig projektet från första början. Det börjar nämligen klia i skrivfingrarna efter att få ordning på historien.

Jag kan ju berätta lite om idén som ligger bakom den här historien.

Den handlar om Saga som är på semester med sin familj. Och på campingplatsen träffar hon Axel en tillbakadragen bokmal som tillhör en sådan där så kallad familj som är långliggare på campingen. Berättelsen är i sig ganska enkel men samtidigt med en twist. Att jag valt att den ska utspela sig på en campingplats beror på att jag ville tidsbegränsa historien till ungefär två veckor för att undvika långa utdragna partier i historien.

Så för att bli inspirerad att återuppta detta skrivprojekt har jag börjat surfa på nätet för att hitta inspirationsbilder, en av de saker jag googlesöker på är husvagnar, eftersom historien ändå ska utspela sig på en camping. Det gäller ju att hitta rätt bild därför tycker jag om den här sidan.

exteriör

Bild lånad från Villavagnar.com

Detta inlägg är meningen att det ska kicka mig i min författar rumpa så att jag börjar skriva på den här historien igen helt enkelt.

1

 

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Ser fram emot att läsa din berättelse!🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

