Husdrömmar, igen.

Jag tror jag just dog och kom till himlen när det kommer till coola hus att bygga själv. Jag har en förkärlek till att sitta och surfa på sidor med husritningar. Och det är just en sådan sida som jag snubblat över, nämligen Allmogehus.se.

Bild lånad från Allmogehus.se

Jag menar är inte det här huset ett riktigt prakt exemplar. När jag scrollade så fastnade jag för det för att det var lila. Lila är ju nämligen en av mina favoritfärger. Men efter att ha tittat lite närmare på ritningarna så skulle det här huset faktiskt vara ett ypperligt för vår familj på fem personer. Eller varför inte ett hus som de kallar för Alma.

Bild lånad från Allmogehus.se

Jag gillar speciellt fönstren på denna ritning eftersom det känns gammaldags. Det fanns faktiskt riktigt många som jag tyckte om på just den sidan. Frågan är bara hur vi ska få ihop kapital att kunna bygga vårt eget dröm hus och sedan vart, eftersom varken jag eller maken har något körkort så måste vi bo inom vältrafikerade busslinjer. Och eftersom jag har mitt jobb här i Uppsala och maken har sin familj så känns det ju rimligast att vi bor kvar i stan.

En annan tanke som slår mig är i vilken ände man egentligen ska börja med att genomföra ett sådant här projekt, bortsett från att man har pengarna till det. Är det kanske att leta en tomt att bygga på och hur löser man allt sådant där praktiskt som avlopp och vatten? Nja, någon husbyggare kanske jag ändå inte är dessutom trivs jag ju som hyresgäst eftersom man inte har samma ansvar.

Hur det nu än blir i framtiden så behöver vi ett nytt boende och det är inom de närmsta åren, då barnen bara kommer att bli äldre och ju äldre de blir kommer de inte vilja dela rum med varandra. Så det känns ju som att jag får fortsätta att be Universum att arbeta i samma riktning som jag vill helt enkelt.

1

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

