30 år sedan blev en stor man blev bragd om livet.

1560751_662779887119738_562220915_n

Jag kommer ihåg morgonen när nyheten om Olof Palmes döds skjutning spreds över Sverige. Jag och min ena storasyster skulle titta på lördagsmorgontv men istället för barnprogram var det nyhetssändning och vi sprang in till våra föräldrar för att berätta. Jag var då fyra år gammal och hade ingen aning om vad den här mannen egentligen gjort för vårt land förutom att han var stadsminister. Och ibland tänker jag att Sverige fortfarande är ett sörjande land för att vi blivit berövad denna man.

Och jag känner i djupet av mitt hjärta att vi desperat behöver en politiker som Olof Palme i vårt land i dessa mörka tider som vi befinner oss i.

Idag är det 30 år sedan, idag tänder jag ett ljus för Olof Palme.

1

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

