Pysselprojekt.

Jag har ett pysselprojekt som jag vill påbörja men för att kunna göra det behöver jag vit målarfärg samt tapeter i olika varianter. Jag tänker nämligen göra om en liten pryttelhylla som jag införskaffat på vår lokala Stadsmissionsbutik.

Typ så här hade jag tänkt mig att göra.

Bild lånad från nätet.

Men eftersom jag inte behöver några stora bitar av tapet känns det ju himla dumt att köpa en hel rulle. Jag vill ju dessutom ha olika tapeter i de olika facken. Så då surfade jag ju runt så som jag så ofta gör för att hitta vart man kan få tag mindre bitar, hittade en sida med webbshop som säljer olika tapeter och bårder som hette Björklund & Wingqvist, där hittade jag en supersöt bård. Och visst det var en hel rulle men jag tänker att det inte är lika stor som en vanlig tapetrulle. Med andra ord smartare.

Bild lånad från Björklund & Wingqvist

Dessutom är jag ju knäsvag för Ugglor i alla dess former så detta är ju verkligen en tapetbård som jag gillar. Hittade även en annan av märket som Tiny Tots med stjärnor och jox på.

I och för sig känner jag ju ett par målare som brukar ha sådana där tapetböcker och jag har alltid undrat vad de gör med dessa när de blir inaktuella. Kanske kan jag fråga om jag kan få dem så att jag kan pyssla, det är ju lagom stora bitar för det ändamålet som jag har tänkt om inget annat.

Hur skulle du göra för att pimpa till en prylhylla? Lämna ditt förslag i en kommentar.

1

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

