Funderingar inför dop.

Jag har börjat fundera över det kommande dopet som vi borde börja planera snart. Pumpan har ju redan blivit fyra månader så än finns det ju lite tid kvar tills hon får plats i dopklänningen men det är alltid bra att vara ute i god tid anser jag. Och eftersom vi döpt både Pyret och Knåddz så är det ju endast rätt att även Pumpan ska få sig en dopdag. Jag siktar in mig på mitten/ slutet av maj möjligtvis början av juni.

Till Pyret hade vi ett gult band och till Knåddz hade vi ett orange band. Jag vill att barnen ska ha personliga band som jag sparar till dem som minne.

BeFunky Collage

Nu klurar jag ju naturligtvis på vilken färg Pumpan ska få på sitt speciella band. För vi har ju inte haft de traditionella könade färgerna då det inte är min melodi. Så i min jakt efter ett band till klänningen satt jag och funderade på om ett guldigt band kunde vara aktuellt. Det följer ju de andra barnens färgskala. Men är ändå särpräglat.

Bild lånad från www.textilpresentia.se

En annan färg som skulle kunna fungera är ju brunt.

Bild lånad från www.testilpresentia.se

Men jag vet inte vilket jag ska välja faktiskt. Vilket tror du skulle passa av dessa? Lämna en kommentar är du gullig.

1

 

Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Elin liljeros

     /  tisdag, mars 22nd, 2016

    Du skulle kunna blanda den i guld och brunt 😃
    För dem två passar ju ihop 💜

Tack för att du skriver en kommentar.

