Bilskrotslampa.

En vän på Facebook hade gjort en cool lampa till sina barn som hon kallade för bilskrotslampa. Och med detta i åtanke så beslutade jag att återanvända några av Pyret och Knåddz trasiga leksaksbilar på liknande sätt.

Och det var ju riktigt busenkelt att göra en sådan lampa eftersom jag har en limpistol.

12376625_10154701759875299_4014441094859654099_n

Allt man behöver är alltså en gammal lampfot, en limpistol och ett gäng trasiga leksaksbilar (fast man kan nog använda sig av vilken som helst typ av leksak som tilltalar barnet i fråga). Det hela kanske tog 2o minuter att fixa så det var ju inte ens tidskrävande. Det enda trixiga var att komma på hur sakerna skulle sitta fast på bästa sätt och sedan inte fastna med fingrarna i det varma limmet.

Jag blev toknöjd i alla fall. Om man vill vara mer avancerad än vad jag var så kan man ju sprejmåla alltihopa också men det orkar inte jag, i alla fall inte nu. Kanske vid ett senare tillfälle att jag köper en burk silverspray.

Ungarna har inte fått se lampan ännu eftersom jag och maken planerar en ommöblering av sovrummen till helgen när de stora barnen ska få sova över hos sin faster och farbror. Så att vi kan skruva sängar osv i lugn och ro. Men när de sedan kommer hem och får se sitt nya rum kommer lampan att finnas med i inredningen.

1

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

