San Andreas.

Att jag gillar katastrof filmer är kanske ingen nyhet. Nu har jag då sett på den senaste i raden nämligen San Andreas. Och det jag gillade var att det var en stark kvinnlig karaktär i Blake spelad av Alexandra Daddario. För jag tycker nog att det var hon som ”bar” filmen och inte Dwayne Johnson.

Historiemässigt var det kanske inte någon världsomvälvande bedrift till film. Men den var underhållande och det var lagom mycket action. Det som är det läskiga med sådana här filmer är ju att detta faktiskt skulle kunna ske i och med att jordklotet är uppbyggt på tektoniska plattor. Och att en global katastrof skulle kunna ske närsomhelst är ju det som gör det hela läskigt.

Filmen får i alla fall bra betyg av mig och jag rekommenderar den om man vill ha både action, special effekter och en rasande hus.

1

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

