Det där skrivprojektet.

Jag skrev ganska nyligen om ett skrivprojekt där själva historien ska utspela sig på en campingplats någonstans i Sverige. Dels för att jag vill lyfta fram att människor bör semestra i vårt vackra land men även för att, när jag började skriva på historien så visades det olika tvserier som t. ex Böda Camping på Kanal 5. Hur som helst så satt jag med vårt då nyfödda barn Pyret på bröstkorgen och plöjde avsnitt efter avsnitt av just den serien för att få inspiration. Jag satt ju även och googlade saker som olika typer av husvagnar och campingplatser.

Nu är ju detta hela 4 år sedan och minnet behöver friskas upp om jag ska ta tag i den här historien igen. Så då är det ju toppen att jag hittat en sida där de samlat en lista över just turistställen i Sverige. Och jag kan ju säga att jag blir bra sugen på att åka på campingsemester själv med ungarna. Så som jag själv fick göra som barn. Dock var vi mest i inlandet på semester och såg fjäll och skogar. Min historia utspelar sig vid kusten eller närmare bestämt i Västervik trakten. Mest för att jag har skrivit att badstranden är en miljö där många scener utspelar sig. Dessutom känns ju sol och bad, somrigt och det är ju en av de känslorna jag vill förmedla med historien.

Bild lånad från Jojjen.se

Jag sitter alltså fortfarande och peppar mig själv att återuppta detta skrivprojekt på olika vis men jag har lovat mig själv att innan årets slut så ska jag ha lämnat ut det för testläsning. Just nu är det dock a hot mess, kan jag lova. Där av peppandet.

1

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

