Ni fattar ingenting! (två noveller) av Frida Lindgren Karlsson.

Ni fattar ingenting! är en novellsamling – eller säger man att det är en samling om det bara är två noveller. Ja, ja hur som helst den här boken av Frida Lindgren Karlsson är utgiven av Löv & Craig Förlag.

Och det har tagit mig nästan en månad att läsa dem, tyvärr för att jag tappade sugen ett tag för att den ena novellen var lite långdragen. Det positiva är att den här boken räknas som lättläst då font och sättning är anpassade för det. En sak som jag dock störde mig på mycket var alla upprepningar eller kanske mer omformuleringar av samma sak som dök upp titt som tätt. Jag tror att detta är det första alster som Frida Lindgren Karlsson fått utgett och i så fall förstår jag nybörjar misstagen med upprepningarna. I övrigt så kändes det till och från som att karaktären Jenny var kär och avundsjuk på sin kompis Sessan som var en karaktär som retade mig till förbannelse.

Jag fick alltså inga varma känslor för den karaktären. Men författarinnan har lyckats med att skriva om vuxna på ett bra vis och det ger jag henne creed för. I övrigt så gillade första novellen mer än den andra, då den hade lite mer tempo tyckte jag.

Ni fattar ingenting (inbunden)

Bild lånad från Bokus.com

Det var en okej bok och gillar man att läsa noveller kan man ju alltid ta sig en titt om man känner för det. Jag skulle rekommendera den till 9-12 åriga läsare.

1

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

