Inlärningskurva.

Jag har funderat på mitt skrivande ett tag och kommit fram till att Blossom Falls – serien är min inlärningskurva. Alltså jag har alltid skrivit mycket men det är först med Blossom Falls serien som jag vågat publicera det jag skrivit för andra att läsa och visst det är skrämmande att få kritik för sitt skrivande, men så är det väl med det mesta i livet.

Jag har i alla fall kommit fram till att serien i sig är som min inlärningskurva inte bara språkligt utan även hur jag jobbar med en text och hur slut resultatet ska se ut. För helt ärligt så vet jag ju om att det finns flera misstag i första boken. Men jag skriver ju först och främst för min egen bokhylla och i och med det så kan jag säga att jag är jäkligt stolt över det faktum att min idé gått från tanke, till skrift, till en fysisk bok.

För dig som följt bloggen i flera år vet mer eller mindre hur första boken kom till och varför jag skrev den. Andra boken skrevs för att jag helt enkelt behövde få ut idén. Tredje boken kom till för att jag fick efterfrågningar på hur det skulle gå för gänget. Och nu med fjärde boken så är det för att jag vill dra ihop säcken för att i bok nummer fem kunna knyta ihop historien som ligger och skvalpar i mitt huvud.

BeFunky Collage

Misstag finns det som sagt i alla böckerna men de har blivit färre och färre. Dessutom är jag ju av den kategorin av läsare och författare som anser att själva historien är viktigare än en och annan språklig miss eller en missad punkt. Jag har överseende med det. Jag vet dock om att inte alla har det och det är ju synd att de endast läser texter med kritiska ögon.

Hur som helst så är detta mina tankar om min egen bokserie och som egen utgivare i minimal skala så är jag ändå som sagt väldigt stolt över vad jag har lyckats åstadkomma. Och till er som faktiskt köpt och läst mina böcker vill jag bara säga tack!

1

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Någon har sagt – om man skapar något riktigt fint och värdefullt kommer det att bli slaktat! Det stämmer nog. Inte av alla förstås. Men slaktare finns överallt. Dom är avundsjuka eller fattar helt enkelt noll. Min inlärningskurva började med en barnbok. När jag läser den nu ser jag att den nog behöver omarbetas om jag ska kunna ge ut den. Tycker att jag skriver bättre idag. Men man har alltid en bit kvar! Trist vore det annars.

  2. Jag skriver på mitt första manus och det var ett bra sätt att tänka på. Början på min inlärningskurva.

Tack för att du skriver en kommentar.

