Ett runt bord.

ELMWOOD vardagsrum bord runt - Artwood

Bild lånad från homenord.se

Jag har skrivit om det förr att jag gärna skulle vilja ha ett runt vardagsrumsbord. Efter ett par intensiva diskussioner med maken i trädkojan så har jag nu fått min vilja igenom. Det vi har just nu har vi haft i ca 9 år då vi fick ett handgjort bord av extrasvärfar i bröllopspresent. Så naturligtvis kommer vi att spara bordet, men då vi har småbarn som slår huvudet, springer in i hörnen osv så är detta bord inte särskilt praktiskt och sådana där värdelösa barnsäkerhets grejer från IKEA kan vi inte ha, båda ungarna har nämligen gnagigt på dem så fort vi försökt ha sådana på bordshörnen så att de lossnat. Och nu när barn nummer tre det vill säga Pumpan kommer att lära sig gå inom en snar framtid orkar jag helt enkelt inte springa och ”akta-dig-för-hörnen” förmana längre. Där av önskan om ett runt bord.

Så till veckan när vi ändå ska en vända till en secondhand affär för att lämna av en säck med skänkes grejer så ska jag ta och kolla på utbudet som finns för något nytt bord känns inte som det skulle vara realistiskt även om jag sitter och surfar runt för att kolla vad som finns. Vi har ju som sagt småbarn som ska lära sig gå och som leker och spiller och allt annat som hör barn till. Så ett begagnat bord är att föredra.

Vilken typ av bord har du i vardagsrummet, berätta gärna med en kommentar.

1

Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Vi hade ett Lack-bord från IKEA förut. Tog bara dagar innan det började bli repigt tyckte jag. Inget höjdarbord när man har barn heller. Sedan råkade min man snubbla till då han skulle resa sig från soffan och satte knät i bordskivan, som naturligtvis sprack helt. Nu har vi ett gammalt bord som blev över i min farmors flytt in på äldreboend istället, medan vi letar efter nytt. Ett runt bord låter inte alls dumt🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

