Älska av Sylvia Day.

Jag har just läst Sylvia Days bok Älska vilket är en romancehistoria som utspelar sig i 1800-talets London och societet. Och tja, vad säger jag då om detta. Det är lättläst med det är ju även tanken med sådana här böcker så inga konstigheter med det. Att det är bättre än E.L James är ju en självklarhet. Sylvia Day som även skrivit Crossfire serien vilken jag läst men inte recenserat här på bloggen ännu är bra mycket skickligare som författare än ovan nämnda.

Hur som helst så handlar boken om Pel eller som hon egentligen heter Isabel en änka som är känd för att ha kärleksaffärer och sedan den bångstyrige Grayson som ingår i ett äktenskap tillsammans för att hålla bukt på eventuella friare och lycksökerskor. I deras värld det perfekta äktenskapet. De kan fortsätta som innan helt enkelt utan att kladda på varandra. Men sen blir Graysons ena älskarinna på smällen och han blir överlycklig,men kvinnan dör i barnsäng som det heter och han blir förkrossad utav det. Och sticker iväg i 4 år till olika egendomar för att sörja. Men så återvänder han till London och en dag när Pel kommer hem från nån grej så är han bara där på sitt arbetsrum som om inget har hänt. Men det har det för när Pel kliver in i rummet blir luften tjock runt dem och diverse lustar börjar fladdra på dem.

Och mer än så behöver jag nog inte förklara om bokens storyline.

Men det finns ett par saker som irriterar mig och nej, det är inte språket eller att de pratar i gåtor. Det jag stör mig allra mest på är att Grayson inte får åtrå sin fru. Att alla verkar så chockerade över att så är fallet. En annan sak som var irriterande var de 7 olika perspektiv bytena, speciellt eftersom det tredje bytet sker så himla långt in i boken.

BeFunky Collage.jpg

Bilder från min andrea.s.vessman_forfattare_ instagram.

Boken får ändå hela tre djävulshornshänder i min Läsdagbok (som finns att köpa på Vulkan.se)

1

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

