Jesse’s girl av Miranda Kenneally.

Oh how I loved this #book about Maya and Jesse. I will post a longer review of it on my blog later. But to sum it up - read the damn book already!

#bok #boktips #ungdomsbok #kärlek #youngadult #ya #ungbibliotek #ungdomsbok #iread #boktipsungdom #booksandtoys #countryman #countrymusic #booksandmusic #happy #music #musician #americanidol #idol #bookstagram #bookcover #engelska #instabooks #ungdomslitteratur #youngadultbooksgram #ungdomsboktips #mirandakenneally #Jessesgirl #jessesgirl #rickspringfield
Bild från mitt instagramkonto andra.s.vessman_forfattare_
Jag brukar inte läsa på engelska särskilt ofta men så tänkte jag att när jag ändå lånat en massa youngadult böcker på språket kan jag ju lika gärna ta och läsa dem. För tyvärr har jag väl en tendens att låna böcker som bara blir liggandes tills jag måste lämna tillbaka dem… okej, sidetrack.
Hursomhelst nu har jag då läst min första bok på engelska på aslänge och boken som fick den äran var Jesse’s girl av Miranda Kenneally och wow, vad jag blev impad.
Det här är en lätt bok att tycka om. Alla karaktärerna känns varma och genomtänkta men utan att det blir fluffigt och puttenuttigt. I basen har den här boken en dröm, en kärlekshistoria och massor av humor.
Maya Henry är en helt vanlig tjej från Franklin utanför Nashville, hon är 16 år och en dröm att slå stort med sin musik. Så för karriärsdagen i skolan har hennes rektor ordnat så att hon ska få följa med en berömd countrystjärna. Jesse Scott är Nashvilles gullgosse som slog igenom i ett Idol-liknande program när han var runt 10 år, nu är han 18 och beslutat sig för att lägga av. Dessutom är han inte så förtjust i att någon brud ska hänga efter honom en hel dag, för han har väldigt svårt att lita på människors egentliga avsikter. Det kommer liksom med stjärnstatuspaketet.
Men dagen Maya och Jesse spenderar tillsammans blir allt ifrån vad någon av dem trott att den skulle bli. Med rebelliska upptåg som att hoppa runt i en fontän och ett besök i en seriöst cool skivbutik. Gör att paparazzis blir som vildingar runt ungdomarna.
En av de saker som jag gillar allra mest med Miranda Kenneallys bok är att trots att det är en heterosexuell kärlekshistoria i botten så är den även strösslad med gay love. Och det är seriöst en av de finaste sakerna då det känns så naturligt. Love is love som man säger.
Jesse's Girl (häftad)
Bild lånad från Bokus.com
Så som jag skrev på min Instagram – read the damn book already!
1
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

