Suicide Sqaud.

Bild lånad från nätet.

Så nu har jag och maken varit på biodejt och kollat på Suicide squad och jag måste faktiskt säga att jag gillar den här filmen med anti-hjältar. Visuellt var den snygg, skådespeleriet var bra från de flesta i castet och det var lagom mycket action. Will Smith funkade som Deadshot, Margot Robbie var humor element i filmen och Joel Kinnaman funkade som ringledare. Men lite synd var det ju att det var en rätt så löjlig storyline egentligen bortsett från själva formandet av Suicide squad, som var det bra med hela filmen så var ju Enchantress mest en magdansande bifigur.

Och Jokern, jag måste skriva mina tankar om Jared Letos insats som Jokern. Det var ingen Heath Ledger preformance men helt okej. Han har försökt göra karaktären till sin egen vilket funkar, för han är ”pojkväns Jokern” inte som i Ledgers fall en karaktär som man absolut inte visste vart man hade. Tycker jag att Heath Ledger gjorde karaktären mer rättvisa, absolut. Är han bättre, ingen tvekan om saken men sen så tycker jag ju att Heaths porträttering av Jokern även är grymmare än Jack Nicholsons version.

Men kanske kan Jareds version växa till sig om han får spela i fler filmer, till exempel Batman filmen som tydligen kommer att komma och för att inte tala om Justice league filmen. Allt återstår att se helt enkelt.

1

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

