Tänk om jag fått hjälp…

Ofta i mitt författarskap så försvåras mitt skrivande på grund av att jag har dyslexi. Men jag låter ju inte detta hindra mig utan kämpar på mest för att bevisa för mig själv att min funktionsnedsättning inte är något som ska limitera mig. Och ibland slås jag av tanken att om jag fått mer hjälp under min skolgång i låg och mellanstadiet så kanske inte jag haft lika mycket problem med mina läs och skrivsvårigheter. Och då är det ju fantastiskt att det faktisk dykt upp special skolor  som har inriktning för att underlätta skolgång för barn och ungdomar som har just dyslexi.

Om skolan

Bild lånad från Ärrkärrsskolan.se

För det är inget man ska behöva skämmas för även om jag vet att det tyvärr finns både barn och lärare som dumförklarar sina medmänniskor på grund av denna svårighet. Jag har ju själv råkat ut för det då min mellanstadielärare trakasserade mig under mina år i en skola i Umeå.

Som du kanske märker brinner jag för att lyfta fram dyslexi och genom att jag faktiskt publicerar mina böcker vill jag visa att det inte behöver vara ett hinder för att uttrycka sin inre kreativitet. Dessutom hoppas jag ju på att jag ska vara en bra förebild för mina läsare, medmänniskor och framför allt våra egna barn.

1

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

