Racing Savannah by Miranda Kenneally.

Okey so I am done with this tearjerker of a story. When I was younger I loved #horses alot. And I'm a sucker for a cute lovestory any day of the week. But this #book also brought something that is very close to home for me. Just like Savannah, not having a lot of money weighed heavy on my mind growing up. You want so bad to fix it that it tears you apart on the inside. It got five devil horns in my reading journal. Side note: you can buy the reading journal at Vulkan.se #readingjournal #bookstagram #bookcover #engelska #instabooks #ungdomslitteratur #youngadultbooksgram #ungdomsboktips #mirandakenneally #ungdomsbok #racingsavannah #bookanddrink #horsebook #häst #hästbok #racehorses #masonjar #reading #texas #savannah #poor #yabooks #youngadultbooks #booksandbooks #tearjerker #lovestory
Bild lånad från min instagram andra.s.vessman_forfattare_
Jag har typ sträckt läst den här boken av Miranda Kenneally. Och jag måste säga att hon har blivit en ny favorit författare helt enkelt. Dessutom var även den här boken på engelska. Så nu har jag läst två böcker på ett annat språk under året och jag har inte alls känt att det varit något problem.
Men tillbaka till bokrecensionen av Racing Savannah. Det är en fin historia om en tjej som trotsar sin bakgrund, kärleken till hästar och dessutom så finns där en jättefin kärlekshistoria. Men det som gör att jag storbölade mig igenom andra halvan av boken var att jag kände igen mig i Savannahs känslor och bördan av hennes familjs ekonomiska problem. Problem som en tonåring absolut inte ska behöva axla.
Det jag vill komma fram till rätt och slätt är att om du inte läst någon av Miranda Kenneallys böcker ännu så gör det. En annan rolig sak är att jag upptäckte att det var flera karaktärer som dök upp i bakgrunden som även var med i förra boken jag läste nämligen Jesse’s girl. Detta är en likhet som hon har med en annan av mina favorit författarinnor Sarah Dessen vars böcker utspelar sig i Colby.
 Sedan tycker jag att det är härligt att Miranda vågar ta ut svängarna när det kommer till hånglandet mellan karaktärerna även om en speciell scen skulle kunnat få vara ännu mer vågad.
#socksundays and I'm thinking about reading Racing Savannah by Miranda Kenneally as my next #book even though I can't get the last Miranda Kenneally book Jesse's girl out of my head. #mirandakenneally #Jessesgirl #jessesgirl #racingsavannah #socksandbooks #bookstagram #bookchallenge #yabookstagram #bookstagrammers #youngadultbooksgram #ungdomsboktips #augustbookchallenge #socksunday #yalovin #yabook #instabooks #ungdomsbok #ya #horses #horsebook #häst #hästbok #augustbookchallenge2016
Bild från min instagram andrea.s.vessman_forfattare_
1
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

