Det här med att hinna blogga.

Sedan Pyret föddes har mitt bloggande blivit allt mer sporadiskt. Det är inte så att jag tänkt sluta blogga eller så men ibland kommer helt enkelt familjelivet i centrum. Och dessutom har det ju blivit både en Knåddz och en Pumpa sedan 2012 så att tiden inte räcker till är helt enkelt ett faktum. Det finns så många saker som går före bloggandet helt enkelt.

befunky-collage

Till att börja med mitt största intresse utöver barnen – nämligen att skriva. I dagsläget till exempel så redigeras Blossom Falls – den fjärde insikten för fullt då jag verkligen hoppas kunna publicera den innan årets slut. Jag har andra texter som väntar på att bli arbetade på och jag har fler idéer i huvudet. Och eftersom jag helst ägnar mig åt sådant som ger mig energi i vardagen så skriver jag så fort jag får chansen. Dessutom vill jag ju läsa alla de där böckerna som ligger på hög. Så när jag inte skriver, läser jag.

Och jag försöker ju skriva recensioner på både böcker och filmer här på bloggen så inlägg kommer det ju upp men det kan ju dröja mellan dem. Det är alltså inte alls samma flöde som det var när jag började blogga för snart 10 år sedan. Dessutom känns det ibland som att bloggsfären liksom peakade där runt 2010 och nu är på utdöende eller det kanske bara är jag men det finns andra socialamedier som är aktivare som tex Instagram där jag har blivit en aktiv användare.

Så egentligen lovar jag inte att jag ska bli bättre på att blogga. Men jag tänker att jag kanske ska förklara varför jag ibland tenderar att inte blogga så frekvent. Det handlar helt enkelt om tid. Dessutom känns det som att jag kanske ska nischa min blogg ytterligare, eller tja det är bara en tanke jag egentligen har lekt med. Jag gillar att det finns olika inlägg i arkivet allt från boktips till recept och ibland semesterminnen.

Ni som fortfarande följer min blogg vad är det ni helst av allt vill läsa? Är det familjelivet, föräldraskapet eller recensioner? Sen så blir man ju faktiskt mer peppad att fortsätta blogga om det trillar in lite kommentarer.

1

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

