I dina ögon av Sarah Dessen.

I dina ögon (inbunden)

Bild lånad från Bokus.com

Så nu har jag äntligen läst senaste översättningen av Sarah Dessen – I dina ögon. Och vad ska jag egentligen skriva om boken. Sarah Dessen levererar som alltid. Däremot var jag tvivlande till en början då boken har en tung start och jag var tvungen att lägga ifrån mig den ett par dagar. Vilket jag aldrig annars behövt göra när det kommer till hennes böcker. Men sen när jag fortsatte läsa så var det ju lika bra som alltid.

Jag älskar att Sarah Dessen hatar sina moderskarkatärer. Ja, jag vet det kanske låter konstigt men jag hatar moderskaraktärer överlag. Har aldrig haft särskilt mycket över för dem. Hur som helst känns det bra att det finns författare som skriver dem så osympatiskt. I övrigt har jag väl inte så himla mycket att berätta om boken förutom att det var en fin historia om hur en hel familj faktiskt påverkas av att en familjemedlem är kriminell och hamnat på anstalt. Det jag faktiskt saknade var fler flörtiga kärleksscener. Helt enkelt fattades det lite pirr i historien. Karaktärerna som jag gillade allra bäst var Irv och Eric. Mest på grund av Irvs klockrena kommentarer och Erics hysteriska musikmonologer som påminde mig om min make som är precis likadan när det kommer till film och musik-samtalsämnen.

Boken fick högsta betyg som vanligt, kanske för att det ändå är en Sarah Dessen bok. Man vet vad man får när man läser hennes historier helt enkelt. Det är välskrivet och har ett bra djup. Men som sagt jag skulle vilja ha en fylligare kärlekshistoria att gotta mig i.

Har du några bra boktips på böcker i ”Dessen stil” som du kan rekommendera till mig?

1

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

