En soluppgång i Asien.

När jag gick på gymnasiet så fick jag och ett femtiotal andra elever göra vår arbetsplatsförlagda utbildning (APU) under en rundresa i Indien. Jag hade aldrig varit så långt bort förut så det var häftigt att kunna besöka den delen av Asien. Vi började vår rundresa i den gyllene triangeln som den kallas, och jag slogs med ens av den enormt vackra naturen och alla de små byarna som vi passerade. I gjorde dessutom ett stopp i en intilliggande by till där Dali Lama har sitt tempel som vi besökte. Och det var en otroligt vördnadsfull upplevelse. Sedan besökte vi juveldistriktet och vidare ner till öknen. Och där såg jag en av de allra vackraste soluppgångar jag någonsin sett.

soluppgång

Vi besökte även Mowglis djungel eller rättare sagt ett tiger reservat i Rajasthan där jag förälskade mig i detta majestätiska djur. Efter det åkte vi vidare mot Agra och Taj Mahal som är en av de vackraste gravkamrar i världen.

Vi avslutade hur som helst vår rund resa med två veckor i Goa där jag lyssnade på en poet vid namn Cuckoo, vars bok är en av mina favorit böcker när det kommer till poesi.

Favorite #poet is the topic for #janbooksarelit and I like this man  called Cuckoo that I heard speak when I was on a trip to India back in 2001. I became so hit by his words that I just had to buy his #poetrybook 
#bookstagram #bookchallenge #januarybookchallenge17 #andiebookchallenges2017 #india #buddhastatue #Buddha #poem #openbook #cuckoo #instabooks #memory
Det som var en av de häftigaste sakerna med vår APU resa var att vår turism gynnade lokalbefolkningen då det var vår fantastiska lärare som ordnat alltihopa då han ofta rest till Asien. Och jag tycker ju att det är så man först och främst ska resa så det är ju bra att det finns researrangörer som t.ex Lotustravels.se  
Nej nu får det vara slut på denna nostalgitripp.
1
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

