Säg ja av Wictoria Wica.

Skriver en superkort bokrecension av en superkort lättläst romance historia för ungdomar. Boken heter kort och gott Säg ja och är skriven av Wictoria Wica.

 (häftad)

bilden lånad från Bokus.com

Bokomslaget vad det som sålde mig men tyvärr levde boken inte upp till vad jag hade hoppats på. Den var inte alls dålig på något sätt även om jag har några synpunkter på saker som skulle kunnat gjorts bättre. Till exempel ; varför måste det alltid vara så att tjejen ska vara oskuldsfullt ovetandes och att killen liksom ska lära upp henne? Klyschigt och tråkigt måste jag säga. Den andra synpunkten är att detta bara kändes som en ganska bra början till en historia som skulle kunna bli så mycket intressantare och djupare. Jag medger att jag liksom känner mig lite snuvad på historiens fortsättning. Jag gillar i och för sig att den utspelar sig vid en sommarstuga och språkligt var det inte heller något att klaga på.

Men som sagt jag hade gärna fått mer i form av historiens längd.

 

 

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

