Skönheten och Odjuret.

I helgen var jag och maken på biodejt för att fira min födelsedag som varit. Filmen var Skönheten och Odjuret. Och visst det var en bra tolkning av denna saga. Men det fanns grejer som retade mig hysteriskt mycket. Nummer ett tekoppen och tekannan. Kom igen, bättre animering skulle de kunnat lagt ner. Speciellt skulle de ha lagt till den lila kanten på servisen. Det andra var Belles (The hills are alive- segment) bakgrunden skrek data gjord.

Men det fanns bra animering också naturligtvis och jag antar att de la krutet där. Men servisen tycker man ju att de skulle kunnat gjort rätt eftersom Mrs Potts och Chip är centrala figurer i historien.

För övrigt så funkade Emma Watson som Belle väldigt bra, Kevin Kline funkade som hennes pappa och till och med Gaston var bra. Det ända casting felet var Odjuret i mänsklig form. Jag har absolut inget emot Dan Stevens. Jag har tyckt om honom i andra grejer som han gjort som t. ex filmen The Guest men som prins är jag mycket tveksam tyvärr. Fast bara i mänsklig form för hans röst fungerade utmärkt till det hel animerade Odjuret. Och han kunde dessutom sjunga vilket var ett stort plus för den här typen av film.

Vi kommer att skaffa den på Blu-ray när den släpps i det formatet helt klart.

Är det den bästa filmatiserade tolkning av den här klassiska sagan? Jag är osäker, jag tror faktiskt att jag föredrar Beastly faktiskt eller så är det bara att jag tycker att Alex Pettyfer var en intressantare tolkning av Odjuret och dessutom hetare helt enkelt.

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

