Say hello 2 heaven.

Bildresultat för chris cornell 2017

Bild lånad från nätet

Jag är nog fortfarande i chock precis som många andra är att musikern Chris Cornell front man i Soundgarden, Audioslave och solomusiker har lämnat livet. Chris Cornells röst hjälpte mig genom många mörka stunder i mina tonår. Hans makalösa texter har varit en stor del av mitt liv kan man minst sagt säga.

Ett exempel på detta är att jag och min make dansade vår första dans som gifta till hans låt Finally Forever.

Ett annat är att jag stiftat bekantskaper med människor i andra delar av världen som också gillat hans geniala musik. Vänskaper som funnits med mig i över 20 år. Och det är väldigt häftigt måste jag säga.

Jag har haft möjligheten att se Soundgarden live 1996 i Globen. Det var faktiskt min allra första stora konsert upplevelse. Att hans stämma nu slocknat är på många sätt overkligt för mig att greppa. Men med mitt inlägg vill jag ändå mest av allt säga tack till en fantastisk musiker.

Mina tankar går även till hans vänner familj och framför allt hans barn.

 

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

