Anna Jakobsson Lund släpper nytt i oktober.

Snart är det dags för en ny roman av författarinnan Anna Jakobsson Lund som har skrivit Systemet tribologin (Tredje principen, Aldrig ensamma och Enda vägen).

Hennes kommande bok heter Equilibrium, och så här kommer det att stå på baksidan av bokomslaget som är sjukt snyggt som vanligt när det kommer till Annas böcker.

Midnattsklockan slår medan jag springer genom Kintoros sluttande gränder. Jag skulle ha varit på scenen nu, tagit emot de andra kemisternas applåder. Ingen hade vågat neka mig ett forskningsprojekt efter det här.
Jag borde ha stannat i bankettsalen, kontrollerat den skärande smärtan. Bröt den sig ut ur mig? Hur kunde den göra det?
Klackarna slinter mot gatstenarna och jag drar av skorna. Fötterna domnar bort, men jag stannar inte. Jag måste härifrån, måste byta om innan någon ser mig. Klänningen är kladdig av blod.
Equilibrium är berättelsen om Ari, som tvingas fly till rövarstaden Porto du Luando och söka skydd bland smugglare, nickelskojare och illusionister. Det är en roman om identitet och kön, vänskap och magi av författaren till den rosade trilogin om Systemet.

 

Jag ser verkligen fram emot att få läsa den här boken av Anna Jakobsson Lund och jag hoppas att fler blir lässugna efter den här lockande baksidetexten.

Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Ja, omslaget är väldigt snyggt! Och den låter väldigt spänne 😊

Tack för att du skriver en kommentar.

