Stick it to me.

Idag åkte jag och maken ner på stan för att uträtta en massa ärenden osv. Och när vi ändå befann oss i stadsmiljö så tänkte jag att jag skulle ta och fota lite klistermärken som finns runt om i stan. Och jisses, vad det finns klistermärken, det blev totalt 124 bilder, alla dessa kommer dock inte att dyka upp i detta inlägg…. så det lär bli fler inlägg som detta i framtiden… du kanske kommer ihåg när jag skrev om gerillakonsten, detta är ju något i samma stil som det.

Det finns en uppsjö av klistermärken i samma stil som dessa ovan, alltså musik relaterade. Det som är intressantast är ju att det finns så många olika sorters klistermärken tycker jag.

Några är ju mat relaterade eller åtaminstone dryckes relaterade…

Sen finns det ju klistermärken med budskap i olika former, men även klistermärken som bara är söta och dekorativa (jag tänker på igelkotten…) Sedan dök denna filur upp lite här och var, så jag var tvungen att fota detta klistermärke i sina olika former. Och detta bara för att jag tycket den var gullig.

Dagen innebar även att vi gick igenom den nya tågstationen  som invigdes i helgen som var här i stan. Och jag hittade ett klistermärke där också, men bara ett, till min vetskap i alla fall.

Passande nog var det enn smilegubbe. En sak som jag dock tänkte på vad gällande klistermärkena, var vem tusan sätter upp dem? Jag har aldrig sett någon sätta upp dem, sker det på natten, eller vad är det frågan om? Hursomhelst tycker jag att det kan vara ett bra sätt att få ut sitt budskap även om det nu tenderar till att räknas som förstörelse. Så idag den 13/4 utmärker jag härmed till STICKER DAY!

Brukar du lägga märke till klistermärken i din egen stad?

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. jag lägger märke till vissa då och då men jag har nog aldrig tänlt på hur många det finns. ser mest såna som sticker ut, typ som den där söta filuren.
    måste spana in mer när jag är inne i stan nästa gång 🙂

  2. Vilken kul idé!
    Och nej, jag brukar nog inte lägga märke till klistermärken i min stad.
    Men nu kommer jag att göra det, tack vare dig! 🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.