Jeramiah Ketner.

Att olika konstformer inspirerar varandra kanske inte är någon nyhet direkt, i alla tider har ju kreatörer av olika slag lånat inspiration utav varandra i olika utsträckning. Gudarna ska veta att jag blir inspirerad av både litteratur jag läser, musik jag lyssnar på och konst jag ser. Och då är vi framme vid orsaken till detta inlägg, nämligen konstnären Jeramiah Ketner.

Det är något förtrollande och lite drömskt över hans kreationer som får det att suga till i maggropen på mig och får orden att börja bubbla inne i huvudet på mig och historierna börjar ta form, bara av att se på hans fantastiska konstverk.

Jag skrev ju för ett tag sedan om konstnärinnan Tatiana Suarez och att jag hittat henne via bloggen Googoomuck det är även där jag funnit Jeramiah Ketner.

Vad blir du mest inspirerad av? Musik, film, litteratur eller konstnärer?

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. ooh massa fint!

  2. Åh, de är ju helt ljuvliga! Gillar speciellt den skissade.

  3. De är jättesnygga, men det finn några som jag gillar lite mer än andra. Tänk om man kunde vara så där duktig själv.

Tack för att du skriver en kommentar.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.