Silent vows av Jill Ramsower

Denna bok är en helt ny genera för mig och det är Mafia romance. Och boken var inte dålig alls, lite platt kanske men kryddan var bra 🌶🌶🌶🌶 men de delar som skulle vara maffia delarna var lite si så där så helhetsbetyget blev bara en 3 av 5. Boken är dessutom första delen i The Byrne brothers serien och det är inte så att jag DNF denna serie. Om biblioteket köper in de två andra delarna så kommer jag låna och läsa.

Vad handlar då denna Maffia bok om. Jo, Italienska och Irländska maffian vill forma en allians för att stärka sitt tag om New Yorks gator. Och därför föreslår de ett giftermål mellan Connor en Irländsk mobster och dottern till en Italiensk Capo att gifta sig med varandra. Men grejen med Noemi är att hon inte har pratat sedan sin mammas dödsolycka vilket gör att Connor blir intresserad fast han egentligen inte vill vara det.

Upplägget för boken är jättebra och det gillade jag. Jag hade dock velat hållit på avslöjandet lite längre men, men det är författaren i mig som vill göra annorlunda. Kommer jag läsa fler Mafia romance böcker av andra författare vet jag inte. I dagsläget känns det inte som en genera som jag vill grotta ner mig i.

Vad läser du just nu? Lämna gärna en kommentar.

ETT
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.